Dagmamma

Lånar lilla skrutt-Elsa över dagen när mamma&pappa jobbar.
Funderar över hur jag, på den tiden sonen var liten, fick nåt gjort alls?
Detta av två anledningar:
1: Man måste ju passa och kolla så att inga smågrejer hamnar i den lilla munnen och att inga vassa kanter anfaller.
2: Hon är så charmig att jag inte kan sluta busa&gosa.

Exempel: Vid matdags får skruttan lite leksaker som distraktion, kanske för att hon ska äta havregrynsgröten som jag slevar i henne och säger mmmmmm för varje sked. Själv får jag lite kväljningar. Ingen grötlover.
 Leksakerna var det ja.. 
-Oj! säger hon och tittar bekymrat på mig.. Sen "tappar" hon leksaken på golvet och utbrister: Botta! (följs av ett stoooort leende)

Nu sover lilla grynet (efter att ha somnat på min axel- myyyys!) och jag väntar på att hon ska vakna. 

Ja just det, jobbintervju på onsdag! *hoppas, hoppas, hoppas*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback