Punkt slut.

Arrrrgh!
Hade skrivit ett lååååååångt och otroooligt humoristiskt/bittert inlägg när..BAM! Min dator får tuppjuck och inlägget försvinner spårlöst.
Inlägget beskrev min horrordag och den blev, needless to say, inte bättre av att datorn väljer att kuka ur.
Har dock utlovat ett inlägg och det kommer här.
Fast i punktform.

  • Kursintro idag. Sociologi. Känner ingen. Bara en. Lite. Beige. Läraren rolig fast verkar ha knarkat lite i fordom tid.Han heter dessutom Sten. Short for Stenad kanske?  Minus för salivsträngen mellan läpparna.Blir nog bra.
  • På rasten pratar jag med killen-som-jag-känner-lite-fast-egentligen-inte-alls-men-vi går-samma-program. Ska böja mig ner och ta fram en sak ur väskan. Då rippar mina brallor. Hela grenen spricker. Står med ryggen mot hela min nya klass, de kan alltså se grensprickan...parkettstyle. Såg nog lagom skitnödig ut när jag gick in i salen igen.Bjuder på det. Orkar inte skämmas, för trött/fnissig.
  • Väl inne på föreläsningen igen visar det sig att jag ska ha min faster i kursen "Vetenskaplig metod". Jag hatar Vetenskaplig metod. Måste dock scora ett VG i den kursen för att behålla den lilla värdighet jag har kvar och kunna visa mitt ansikte för släkten. Är redan svarta fåret. Behöver inte bli svartare. Min faster är världens bästa faster och förmodligen världens bästa lärare. Fatta prestationsångesten?(Hennes böjelse för metod går ju tyvärr inte i släkten dock-synd!)
  • Jobbat idag. Det går trögt. Ångest. Massor att göra och ingen tid att göra det på. Skit.

Till sist: Mina stövlar piper när jag går.
Som en sån där pipleksak i plast som man klämmer på.
Eftersom jag numera har tagit på mig mina "sociologiska glasögon" konstaterar jag att mina stövlar har inlett en social relation med snömodden på backen.
Slut analys.

Jorå, såattdeeee..jag mår bra.


Kommentarer
Postat av: Debbie

Allvar. Visa stjärten för klassen och låta som en tuggleksak när man går. Ja, det är ju tur att vi har humorn. Humor, alltså. Tur.
Puss på dig, min sjuka (and I mean that in the good way) vän.

2008-01-22 @ 09:51:41
Postat av: Helle

Jamen nu kommer dom ihåg mig ialla fall..vet iof inte om det är bra eller dåligt..hehe.
Puss tebax


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback