Tack för det Televerket. Tack för INGENTING!

Dagen&hatet:

  • Kommer hem efter en heeeeel dags plugg.
  • Hemtelefonen fungerar inte.
  • Svärdomar yttras.
  • Kollar räkningars staus - check.
  • Försöker ringa Telia från min Tele2-mobil.
  • "Du har inte tillgång till den här tjänsten".
  • Ytterligare svärdomar vädras..
  • Ber fadren felanmäla
  • *Väntar*
  • Lagar paj
  • Fadren återkommer - Felanmälan stänger 18.00.
  • Bränner paj.
  • Tackar fadren med återhållen ilska( mot Telia&bränd paj, inte mot fadren)
  • SVÄR&HATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR! (Sonen är utom hörhåll)
  • Bestämmer mig för att installera nya trippelpaketet från sagda hatobjekt= bredband+bredbandstelefoni+digitaltv som jag inte hade tänkt göra på egen hand. Åtminstone inte än på en kvart.
  • Installerar gateway(bredband) = funkar.
  • Nöjd/stolt.
  • Installerar telefonadapter& får den att funka med telefon+gateway.
  • Sjuuuuukt stolt.
  • Får kopplingston.
  • Spräcker läppen pga stolt leende.
  • Kollar installeringschart - letar pinkod.
  • Letar bekräftelsebrev där pinkod ska finnas.
  • Hittar bekräftelsebrev där pinkod ska finnas.
  • Hittar inte pinkod
  • Hittar på pinkod
  • Försöker ringa Telia
  • Telia har stängt för dagen



Hulkgrinar.
Ring mig på mobilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback