Inte helt hundra

I affären:
Kassören Sören: Ja, dä ble hundra kroner jämt dä!
Tant: Nä män guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud! Vart dä präciiiis hundra?
Kassören Sören:Jamen vesst vettu! Plötslit händer dä! Hahahahaha!
Tant: Hahahahahaha!
Kassören Sören: Hahahahahahhaa! Ja du, köp en triss nu du!
Tant: Va stôllit!
 
Kassören Sören: Javesst! Köp en triss nu du!
Tant:Ja tar tre ja. Hahahahahahahhaha.
Kassören Sören: Jadu, stôllit! Hej då!
Tant: Hej då!

Jag: Hej!
Kassören Sören: Hej. Hundratrettischu å femti ble dä.
Jag: Då köper jag ingen triss då...haha...ha..
Kassören Sören: Nä.

Kommentarer
Postat av: anna

män guud va stôllit! Näste gång så kan ju du köpe fyre lôtter så blir dä 100 kroner å då kan du kôpe en lôtt! Äller fyre...

Postat av: Helle

Jamän präciiiis! Dä ä att stôllit hur dä blir du!

2008-12-03 @ 15:14:55
Postat av: Vapendragaren

Där jag kommer ifrån hade det gått till såhär:

-100

-Sschuuu..

-Triss?

-Nä

-hepp, tack

-Sschuu...

2008-12-03 @ 16:28:46
URL: http://vapendragaren.blogg.se/
Postat av: Helle

Älskar att vår "schuu-stavning" sprider sig!



(Varpå ditt svar skall vara: schuu)

2008-12-03 @ 22:45:59
Postat av: Vapendragaren

schuu..

2008-12-04 @ 16:24:56
URL: http://vapendragaren.blogg.se/
Postat av: Helle

Tack.

2008-12-04 @ 18:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback