Fjärrvärmens offer, Florence Nightingale, en kusin och en fondvägg

Borde sova för längesen men en longlost kusin har uppenbarat sig.
Det blev ett lååååångt telefonsamtal.
Lika kärt som oväntat.
Gött å höra från dig Kottan!
I övrigt har det varit en ganska produktiv måndag trots den långa tuppluren på soffan.

Efter uppvaknandet tog jag mig en andra tripp till det småländska möbelvaruhuset på en vecka.
Väl där fick jag för mig att måla en fondvägg i vardagsrummet.
Sagt och gjort.

Inhandlade den grafitgrå färgen och begav mig hemåt.
Maskerade ganska väl och gav mig i kast med väggen.
Halvvägs hörs ett hjärtskärande, bloddrypande skrik från gata utanför.

En stackars yngling på ca 11-12 år har ramlat i en grusgrop mitt iväg vägen. Gissa vem som är ansvarig!?!?!
Just det. Fjärrvärmemarodörerna.
Fjärrvärmen har orsakat sitt första fysiska offer(vad jag vet, det kan mycket väl vara fler).

Grannarna strömmade till från olika håll och jag tog med den stackars pojken till min trappa för att tvätta rent och plåstra om honom.
Blodet flödade och det hängde skinnslamsor från de TRE olika såren.
Kräktes nästan men höll ihop.
Jaaa, en sån fiiiin handling av Helle.
Stackars grabb.

Med dagens goda gärning i kulisserna fortskred fondväggen(ja, jag veeet att fondväggar är hopplöst ute men det skiter jag i!!!) och den blev väldans fin till slut.
Kan alltså gå o lägga mig med gott samvete.
Ett antal sår tvättade och omplåstrade, en fondvägg målad(färgen gick dessutom på mindre än en hundring) och en kusin återfunnen.
Ganska schysst måndag ändå.
Gonatt ya´all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback