Bättre övertrött än skittrött

Fick efter mycket repande det stora nöjet att spendera en lördagskväll hemma.
GÔTT!
Jag verkar dock vara aningens övertrött.
Har i kronologisk ordning sett på "Sing-along" och "Extra extra".
Hysteriska skrattanfall är en underdrift.
Jag har(i min egen tragiska men njutbara ensamhet) skrattat så att det salivbubblar och nästan kommer snor samt utstött olika grymt-ljud.
Det är ju försvarbart så långt.

Eftersom jag är en sanningssägare av rang(hrrrm?) erkänner jag utan mankemang(men med en lätt rodnad så här i efterhand) att föremålen för mina outbursts har varit:

Claes Malmberg
(Göteborg personifierad = host host)
E-type(Rönnerdahlversionen han uppför är rolig på riktigt. Jag vet, det ÄR svårt att inte skratta åt E-type utan  "jag tycker synd om dig för att du är så hopplöst förra decenniet-inställningen" men det gick tydligen. Någon har slagit honom med en humorpinne. Bleknar nog lika fort som ett blåmärke dock.)
Måns Möller(Allmänt bajsnödig men faktiskt riktigt rolig ikvällens program. Tydligen.)
Lars Ohly!?!?! (Gillar människor som bjuder på sig själv. Och på Gudrun Schyman)
Min son med integrerad sthlms-dialekt som försöker sig på att prata den breeeedaste värmländskan i mannaminne.(Sjuuuukt roligt när det kommer från en 8-åring med glimten i ögat.)

Med värkande magmuskulatur(tror det är muskler, det värker i alla fall) kan jag bara avsluta med;
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!
Tack.

Kommentarer
Postat av: debbie

Akta dig. Det kan vara Arne-syndromet som gått från behandlingsbar till direkt farlig.

2007-09-19 @ 09:55:30
Postat av: Helle

Tror att det redan har hänt faktiskt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback