Screenplay

Klockan är 17 minuter över 01.
På tv:n visas Alla helgons blodiga natt 5.
Min underbara barnvakt, Teija, sover(tog hand om barnet eftersom yours truly har teatrat hela dagen och nästan natten)
Jag är fortfarande uppe i varv.


Men det är inte därför jag är här.

Gjorde just en intressant iakttagelse.
Tänk er följande scen:
Trappan.
Sista ciggen.
Lugnt område.
Taxi kommer på gatan utanför i full fart.
Taxi bromsar in just utanför huset.
Tänker: Haha, kan tracka granne för sen hemkomst en tisdagsnatt.
Person i framsätet hoppar ut.
Känner inte igen Person.
Person säger något samt skrattar förläget.
Person hoppar in i baksätet.
Ljuset i taxibil släcks.
Taxibil fortsätter.

Kvar står Helle.
Sur.
Vill veta vad som försiggår i baksätet på taxibil.
Har på känn att nästa veckas avsnitt aldrig kommer att visas för Helle.
Fan.
Helle går in och bloggar.
Missnöjd.


Säker på att person har något med fjärrvärme-lureriet att göra.
Sur.

Kommentarer
Postat av: Tove

Hej gumman. Hoppas du läser det här innan din stora premiär! Åker snart ut till Arlanda o sen iväg:)
Hoppas allt går bra klart det gör men en spark i häcken ändå.Trilla inte o bryt nåt bara. Jättemassa jättekramar! Jag har mobilen med mig så om du kommer på nåt du vill ha så skriv. Pöss o kramer Tove

2007-10-04 @ 06:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback