Min son - smygpensionären.

Min son fyllde 8 i lördags.
Han har alltid varit lillgammal och är en outsinlig källa av kunskap(enligt honom själv).
Är lite orolig för att han i själva verket är pensionär och att det närsomhelst kommer en avi avseende medlemsavgiften i PRO..
Konversation för en liten stund sedan:

Sonen(något surt): -Mamma! Har du ätit upp hela tårtan!!!
Jag(småirriterad): -Nej! Gå och borsta tänderna nu!!!!
Sonen(med sin snorkigaste röst): - Du behövde faktiskt inte svara. Det var en retorisk fråga nämligen...

När jag småskrattande frågar vad han egentligen sa, får jag mig en uppläxning för att jag inte vet vad en retorisk fråga är för nåt.
(Sonen himlandes med ögonen): "Retoriska frågor behöver man inte svara på faktiskt!"

Kan vara bra att veta när vi återkommer till diskussionen om hur barn blir till....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback