Lights, Camera.....Asfalt!!

Man kan tro att Karlstad är en lugn och harmonisk liten(mellanstor) stad där man brygger sitt Löfbergs, lyssnar på Sven-Ingvars och kollar på FBK... Men bakom idyllen döljer sig onda, bråda lurendrejar-fasoner!
Ja, bli inte rädda mina vänner men det är dagens sanning!
Undertecknad, er Helle i världen(Karlstad), blev igår utsatt för ett troligt försök till lurendrejeri!
 
Till saken:(Ja, älskling -jag kommer dit nu)
Dramat utspelar sig utanför mitt boende, denna krigszon till gata, där en vit skåpbil parkerar(en sån som mördaren alltid har i brittiska deckarhistorier) och ett antal relativt unga(alltså i min ålder) män kliver ur och börjar språka på utrikiska(engelska med irländsk accent) med min mor.
Vissa språkförbistringar uppstår och hon kallar på mig.

Det visar sig att dessa unga män ska "hjälpa mina grannar med att asfaltera deras uppfart eftersom de ändå jobbar med att asfaltera gatan". Nu undrar de om de ska "hjälpa oss med vår uppfart"?

Eftersom vi är rätt nöjda med vårt grus så tackar vi nej och är precis in på väg in när två polisbilar med 5 konstaplar dyker upp och parkerar in den vita mördar-skåpbilen.
De står utanför huset i typ en halvtimme och pratar med killarna, genomsöker skåpbilen och stegar runt så där konstapligt med händerna på ryggen(Jag försökte föreviga detta genom fönstret men en av poliserna tittade  så intensivt på mig att jag inte vågade..)

Tillslut får dock killarna åka och så var det inte mer med den saken. Trodde jag.
Berättade detta för älsklingen igår kväll. Hans kommentar:
-Det måste ju vara Asfaltligan!

De är alltså välkända! Darlingen skickade några
länkar och jag kan inte annat än vara BOMBSÄKER på att det här är samma gäng.
Huga..I mitt stillsamma kvarter..Vart är världen på väg!?!?!
 


Kommentarer
Postat av: Kakan

Vet inte var världen är på väg men jag vet att lurendrejeri är världens roligaste ord.

Postat av: Anonym

Eller hur? Ganska nöjd över min språkliga förmåga just med det ordet!

2007-05-20 @ 00:52:56
Postat av: Eva H

De har synts till i mitt villakvarter två gånger senaste veckan (maj 2009) i Eskilstuna.

2009-05-13 @ 03:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback