Stairway to heaven

En trappa upp bor världens bästa grannar.
Såna där som lånar ut en hjälpande hand(eller i detta fallet säljer en tv) in the hour of need.

I torsdags inträffade en tragedi i hemmet.
Sonens tv är icke mer.
Den knastrade till ett par gånger och gick sedan hädan.
Föreställ er chocken, sorgen och gråten. Ett bokstavligen svart ögonblick i min åttaårige sons liv.

Men så i fredags, när jag beskrev det hemska som hade hänt för mina närboende, inträffade miraklet!
Grannarna har en tv som inte används och som jag, för en nästan otäckt billig penning, kunde få komma över.
Televisionen är nu på plats och lyckan är total.

Istället för en  lånad kopp socker fick man en rågad kopp tv.
Sweet.


Kommentarer
Postat av: rosenblom

sweet. apropå det så lånade jag ut en tv till en kompis som behövde låna en i två veckor till lönen kom och han kunde köpa en ny. det var, nu ska vi se, ett år sen... minst.

Postat av: Helle

Kanske dax att kolla om han har fått nån lön... annars är det nog lönlöst att försöka få tv:n tillbaka....
Hhhhhhaaaaaaaaaahahahahahahahahahahaaaa:)
Tack.

2007-07-09 @ 10:17:45
URL: http://holyhelle.blogg.se
Postat av: rosenblom

"lönlöst"... *suck* hej å välkommen till göteborg... ;)

2007-07-09 @ 16:05:33
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: Helle

Ska faktiskt dit snart...på onsdags aamof...
Kan torka humorn ytterligare..:)

2007-07-09 @ 18:42:52
URL: http://holyhelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback