Skållad (bitter)mandel

Brace yourselves.
Jag kommer nedan att säga positiva saker om fjärrvärmen.
På riktigt.

Mina kära närboende har upplevt vissa problem med varmvattnet sedan fjärrvärmen kopplades in.
Eller avsaknaden av varmvatten.

Som er Helle i världen bestämde jag mig för att kolla hur varmt det kan bli.
Jag brukar normalt sett duscha såpass varmt så att huden ångar och har fått en grällrosa färg när jag är färdig.
Har alltså ett visst krav på värme.

Till min stora lycka visade det sig att det inte var några som helst problem att få till sagda temperatur.
Duschade så varmt det gick och blev i det närmaste skållad.
image92
Gôtt!

Tydligen är det nåt med flödet på fjärrvärme-varmvattnet som gör att man måste dra på en redig stråle för att det ska bli varmt.
Igen inga problem för min del.

Överlever asfaltshögar&grävskopor&sura gubbar ett tag till alltså.

Kommentarer
Postat av: Debbie McGee

Din datingexpert i världen gratulerar till ännu en torr rubrik och ännu ett inlägg om fjärrvärme. Kanske ska starta en blogg enkom för detta ämne? Fjarrvarme.com typ. Gött. Gör't.

2007-07-09 @ 22:10:00
Postat av: Helle

Inte en dum idé.
tôrrfjarrvarme.blogg.se kan bli det nya svart!

Postat av: pappersdrake

och vem har slagit dig i huvet med en skriva-nya-inlägg-i-bloggen-pinne då? Det är ju nästan så jag klappar mig i när jag måste läsa ikapp... för övrigt har jag hört att börna-med-moppe-på-västra-storgatan-klockan-tolv-på-natten är det nya svarta... fjärrvärme känns så avlägset, om man ser på när och fjärran om ett varmt land, är det fjärrvärme då? höjer man värmen med sin fjärrkontroll? har jag druckit för mycket vin nu? ja, frågorna är många...

2007-07-10 @ 00:17:13
URL: http://pappersdrake.blogg.se
Postat av: Helle

Förlåt! Du får försöka att inte bränna ut dig..
Har haft en svacka..eller så har jag en nu..
Ja, det är lite slurigt det där med fjärr-värmen.
Alltså, jag har ju varmvatten men värmen är inte inkopplad än.
Makes sense? Noooooooope!

2007-07-10 @ 10:21:57
URL: http://holyhelle.blogg.se
Postat av: rosenblom

underbar rubrik!!
;-)
inte så underbar vattenfaktura sen kan jag ana... :(

2007-07-10 @ 17:23:41
URL: http://rosenblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback