Da festival

Så serru.
Då var man tebax i hemmet efter diverse utflykter.
Torsdag-lördag spenderades som bekant på Arvikafestivalen. Väldans trevligt för det mesta.

image97
Några timmars kneg per dag gör plånboken glad.
Agerade lekledare vid bollhavet. Muchos uppskattat.

Sedan hem till Corleones släktingar där vi hade ett helt hus för oss själva.
Slapp med andra ord leran på campingen. GÖTT!
Torsdagskvällen innehöll lite förfest på verandan innan cykelturen till festivalen.
image98image99      
Party? Hell yes!....men inte utan mina gummistövlar...  
  image100
  Corleone ,aka Carro, knäcker en kall..
image101
Täby-liraren. "Ingen tycker om mig för att jag kommer från sthlm..." Kan ha nåt att göra med att han inte kunde se rakt..vad vet jag?


image103 Mr. Salo in action.

image104
Var det jag som såg suddigt när bilden togs tro? Fan vet.

Efter The Ark(som var grymt bra!) spelade jag&Carro vårt livs performance och lyckades snacka in oss backstage..
"Men..vi brukar alltid komma in här med våra armband!?!?!?!"
Stora frågande ögon, förvånat uttryck.... åsså var vi inne..
Inte för att det var så mkt att komma in på, det var mer lera där än på festivalområdet, men det är själva principen..
Nåväl, vi häckade där tills det var dags för Scissor Sisters..
image105
Gänget som gjorde´t. (skulle kunna ha skrivit nåt corny om sisters...men jag låter bli. Hursomhelst; Carro, Sanna&Carin.)

Cykelturen som följde efter den konserten vill jag helst glömma men den innehöll två trasiga cyklar, två JÄVLIGT förbannade tôser och ungefär 1½ timmes hemväg kontra 20 minuter på vägen dit.
GRRRRRR!

Dag 2 smugglade två ansvarsfulla, statsanställda tjejer i 30-årsåldern in öl på området, yours truly snusade(the bottom is nådd!!!) samt stal två toblerone (= sahlinaffären), och fnissade ohälsosamt mycket.
Inhalerade även varsin Langos(deluxe versionen, vad annars?).
Cykeltur hem på en lagad&en lånad cykel. Lättare.
 
På det stora hela, en mycket nöjsam festival. 30-årsanpassad skulle man kunna säga.

Rapport från korthelgen i Sthlm som kom sen följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback