Pärlan e tebax!

Pärlan e tebax!

Efter lång tid på bilverkstaden (läs: Hos Farsan) är min lilla pärla tebax. D v s just nu är hon en pärla. Om 3 veckor när nåt nytt går sönder är hon en jävla skitbil igen!
Har haft henne i typ 4 år och här är några av felen hon ådragit sig:

  • Motorvärmaren pajade. Lyckades på nåt jävla vänster hänga ihop med att kylaren läckte(det gör den fortfarande..lite.Ibland).
  • Två hjullager bytta
  • Spärren som låser bensinlocket när man låser bilen får nåt frispel och låser locket lite som det känner för.
  • En strålis bytt. Glaset alltså. 1100:-
  • Tomgångsskruven pajar. Så fort motorn går under 500 varv dör bilen. Jättespännande i kurvor!
  • Lamdasonden krackelerade. Pumpade med gaspedalen i 30 mil!
  • Höger bakdörr "tappar" lacken. Mesta delen av bilen är röd. Men inte den. Den är orange.
  • Ena bakdörren går i baklås. Lillebror(taaaaaaaaaaaaaaaack) skruvade isär hela dörren och lyckades få till det så att det gick att öppna dörren inifrån åtminstone. Hittade dessutom nån form av kvarglömt verktyg därinne.
  • Tändningen pajar. När jag startar fastnar nyckeln i högsta läget och det låter som att motorn ska explodera tills jag får dra tillbaka nyckeln ett hack.
  • Motorn som sprutar upp spolarvätskan pajar. Den har fransmännen logiskt nog placerat i skärmen. Väldigt lätt att komma åt. Inte.
  • Fläkten pajar. Funkar när man gasar. Ibland. Väldans roligt på vintern när rutorna immar igen på ca 10 sekunder. Det är så skönt att köra med rutorna nere vid -10.
  • Helt plötsligt börjar ratten hoppa fram och tillbaka. Det är 15 mil hem. Det visar sig att det är en "bula" i ena framdäcket. Dåligt gummi. Två nya framdäck inhandlade.
  • Vänster drivaxel bytt. Utsliten.
  • Ett missljud vänster bak visar sig vara att bakdäcken tar emot hjulhuset(eller va fan det nu heter). Vinterdäcken som jag kört med i 4 år och som jag fick med när jag köpte bilen(på vintern) hos en bilhandlare är lite för stora.

Nån som vill köpa en Renault? Den går som en klocka!
 Just nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitgärna. Du får 1 miljon.

2007-02-11 @ 22:06:55
Postat av: Helle

Ja, okej då. Hade väl egentligen tänkt mig lite mer men va faan. Kompispris!

2007-02-12 @ 08:07:00
Postat av: Anonym

Ja, du kan ju va lite schysst! Jag slänger på en flyttkartong med gamla HMtoppar också så är det deal va???

2007-02-12 @ 11:43:45
Postat av: Helle

Yup. It´s a deal. Men jag hoppas verkligen att det BARA är svarta toppar. Annars vet jag inte...

2007-02-12 @ 12:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback