Känd = smart? - The sequel

Dagens brainiacs i Jeopardy:

  • Ingela "Pling" Forsman - Tack&lov!!!!!
  • Kahrl Mahrtindahl - Inte så clever som jag trodde(läs:hoppades)
  • Stormästar-Sonja - vem? - Jag vill va charmig&folklig & Linda Bengtzing är min stooooora idol!

Uj uj uj!
Jag undrar inte längre. Jag vet att de iq-anpassar frågorna i kändis-jeopardy. Av två anledningar:

  1. Jag hade fel på ETT svar. Vad heter Justin Timberlakes senaste album . Just det. Brukar inte vara i närheten av att kunna ALLA svar.
  2. Adam Alsings kommentar när andra spelplanen visades: "Jag tror de här ämnena kan passa er ganska bra". NÄHÄ!?!?!?!!?

Störmoment

  • Karl Martindahl som missar svaret: Hette egentligen James Marshall och gav oss låtar som "Hey Joe" & "Purple Haze".. - Vem är..öh..öh..öh..
  • Ingen av deltagarna(kända för sin kunskap(?) inom musik klarar svaret: "Italiensk musikterm som betyder att spela svagt eller ett otympligt instrument" Sonja svarar:..eee..diminuendo!?!?!?! Troligen den enda italienska musikterm hon känner till..Vad spelar du för instrument? -Diminuendo. Eldiminuendo faktiskt.
  • Sonjas konstanta "åååååååh!!!" när hon inte får svara. Försöker visa att hon EGENTLIGEN kan svaret.
  • Sonjas kommentar om låten "Ein biβchen Frieden" - Fantastisk låt!!!
  • M fl

Sonja ska tydligen vara med i årets melodifestival.
Det blir säkert en låt fylld av svaren på alla världens problem och livsfrågor som kommer att förändra (schlager)världen för alltid.
Kanske i samma klass som Anna Books låt.
Eller nej förresten. Det kan bli svårt att sjunka såå långt.

Till och med det kräver lite hjärnkapacitet.



Kommentarer
Postat av: Kaka

Dags för ett nytt världshärskarskratt tror jag. Mooooaaaahahahahaaa. MOAAAAHAHAHAHAAAAAAAA!!!

2007-02-08 @ 20:31:15
Postat av: Helle

Hell yes! Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmooooooooooooooooaaaahahahahahahahahhaahhahahah.
HA!!!

2007-02-08 @ 20:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback