Det är samtal före. Var vänlig vänta.(Du har väl ändå inget liv?)

Alltså det här med telefonköer för att komma fram till läkaren. Satt imorse i ca 20 minuter och lyssnade på: "Det är samtal före. Var vänlig vänta". Till slut känner man sig inte så jävla vänlig längre. (Fru Anna håller med, inte sant?)
Det blev inte bättre av att när jag äntligen kom fram säger kärringen: "Jaha. Ska du ha det?Jamen då ska du bara ringa till din familjeläkare". Vaddå BARA!?!?!?!?!
Då var klockan 09.11 och det var alltså 19 minuter kvar på läkarens ynka timme som hon får(kan?vill?orkar?)lägga på telefontid varje dag.

Det var bara att hälla prestationshöjare i kaffet och börja knappa för brinnande livet! För man ska inte tro att det bara är att ringa upp och så svarar lilla farbror(tant i det här fallet) doktorn.:"Jaså Fröken ringer nu? Jag har väntat hela morgonen på att just du skulle ringa så att jag kan få stå Er till tjänst..."
NÄ! Först måste man lyckas ta sig in i kön för det är ALLTID upptaget. Det tog mig ca 10 minuter..SEN fick jag sitta i telefonkö men ära vare Gud i höjden - jag kom fram!!!!
"Jooodå, det här ska vi fixa. Jag skickar receptet nu så du kan hämta ut det på vilket apotek som helst"

"Va snällt tänkte jag, det tog ju bara 2 minuter när jag väl kom fram. Vilken service"
Susade ner till Apoteket AB för att hämta ut medikamenterna.
Service? Jodå. 100 spänn fick jag pröjsa för att hon skulle skriva 2 rader och trycka på en knapp! Pillren gick på 55.....

Ja. Jag vet att bitter är en smak också.

Kommentarer
Postat av: Kakan

100 spänn?! De va väl inget med tanke på vad du fåååår?! Görgoegrejeristugan. Nu har bloggen skärpt sig. Ett tag va ja rädd att jag skulle va tvungen att JOBBA hela dagen...

2007-02-06 @ 08:35:43
Postat av: Helle

Jamen det var ju inte pengarna utan själva princiiiiipen dåra! Hade nog betalat mycket mer än så..hehe.

2007-02-06 @ 09:35:36
Postat av: Debbs

Ja, det hade du va ... Slampa! Hehe. Nääääää!
Ev.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback