Koordinera mera!

Första dansrepet på teatern.Tydligen stod det att det var dans idag i repschemat.
Det hade jag missat vilket kan förklara varför jag gick dit i klänning och tjock kofta..
Inte precis dansträningsklädd alltså.
Vi har en fantastisk koreograf.
Undrar om hon kommer bränna ut sig på den här uppsättningen...

"Vi börjar med stegen...fem, sex, sju, ått.. Framför, bakom, fram, bak...Så. Det var väl inte så svårt?"
Närå, det funkar ju hyfsat.
"Då tar vi armarna också. Fram på två, bak på fyra! Armen fram som en svan och tillbaka på fyra...snurra runt, borsta av er, klapp, klapp och armarna i ett v"
VA!?!?!?!?!?!?!?!
"Behöver ni köra en gång till eller känns det som det sitter?"
Eeeeeeeeeh...sitter?
"Då kör vi. Och nu sjunger vi samtidigt!"
Sjunga?! NU?!
Okej. Provar. Koncentrera dig nu för helvete! Fem, sex, sju, ått...Fram...HELVETE!
Hur fan gick texten nu då, upp..fan..ner var det ju..Ok, in igen..NEEEEEEEEEEEEEJ!!
Vaddå? Ska JAG stå LÄNGST FRAM!?!?! Ok. Skärpning..
Fem, sex, sju, ått..Höger fram, vänster fram..Höger bak..Armen bak...HELVETE!!!
"Ja, det är ganska bra. Jag skulle vilja se lite mer energi i era rörelser bara..."
Energi!?!
Jag kan ju för fan inte sätta fram foten samtidigt som jag drar armen bakåt!
Dessutom ska jag sjunga samtidigt!
Men visst..Energi!
Koncentrerade mig så hårt på energin så jag tappade bort mig på första slaget..
Men jag lovade koreografen att öva på energin.

Och det ska nog ordna sig...lagom till premiären..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback